Ostravská univerzita používá na svých webových stránkách soubory cookies i další analytické nástroje. Rozumím

OU > O univerzitě > Struktura univerzity > Fakulty a ústavy > Přírodovědecká fakulta > Fakulta PRO > PRO školy a učitele

Ostravská univerzita

Nabídka katedry informatiky a počítačů

Obrázek

SLEDUJ A LEŤ!

Jak se ovládá takový dron už jste asi viděli. Ale víte, že to lze i jinak? Není pak třeba používat složitý aparát, ale vystačíte si se svou vlastní rukou. Jakým způsobem toho dosáhnout, vám ukážeme na naší interaktivní přednášce.


CO VÁS ČEKÁ?

Nejprve vám představíme dron, který nabízí různé možnosti ovládání. Následně vám přiblížíme potřebné matematické základy k tomu, abyste pochopili, jakým způsobem je počítač schopen rozeznat gesta. A nakonec zjistíte, jak tato gesta předat dronu, aby na ně reagoval.


CÍLOVÁ SKUPINA

Středoškoláci


DOBA TRVÁNÍ

45-60 minut

Objednávka



Obrázek

ROBOTICKÁ PANTOMIMA

Ovládat robota pomocí klávesnice a myši nebo dálkovým ovladačem je samozřejmě fajn, ale chce to něco zajímavějšího. Pojďte si zkusit ovládat robota pomocí pohybů vlastního těla! Robot bude vaše pohyby sledovat a napodobovat je.


CO VÁS ČEKÁ?

Představíme vám robota nazývajícího se Nao Robot. Jde o humanoidního robota, který chodí, mluví, sleduje vás a dokáže vám i odpovídat na dotazy. Pomocí zapojení Kinect snímače se sleduje váš pohyb a ten je pak předán Nao robotovi.


CÍLOVÁ SKUPINA

Středoškoláci


DOBA TRVÁNÍ

45-60 minut

Objednávka



Obrázek

VÝVOJ SOFTWARU V PRAXI

Kolik času zabere člověku, který vyvíjí software programování a kolik přemýšlení a studování daného problému? Jak probíhá spolupráce s ostatními členy v týmu? Jaké nástroje a dovednosti si programátor potřebuje osvojit? To, a ještě víc se dozvíte na naší přednášce.


CO VÁS ČEKÁ?

Zjistíte, kdo je to vlastně vývojář, a jaké úkoly musí ve svém zaměstnání plnit. Samotný průběh vyvíjení softwaru se s postupem času změnil a vy u nás zjistíte jak moc. Dozvíte se také, že softwarové firmy dnes nejsou jen o vývojářích.


CÍLOVÁ SKUPINA

Středoškoláci


DOBA TRVÁNÍ

45-60 minut

Objednávka



Obrázek

OVLÁDNI LEGO ROBOTA

Kdo by neměl rád LEGO. Jde o nejznámější stavebnici na světě, se kterou máte téměř neomezené možnosti! LEGO se dá i programovat a rozpohybovat, takže proč to nevzít stylově a rovnou si nepostavit autíčka, která se dají řídit Xbox ovladačem!


CO VÁS ČEKÁ?

Jde o menší workshop, při kterém se naučíte pracovat s LEGO roboty. Zaměříme se na principy jejich fungování a možnosti programování. Spolu s tím si názorně ukážeme a vysvětlíme, jak je můžeme ovládat pomocí ovladačů pro konzole Xbox.


CÍLOVÁ SKUPINA

Středoškoláci


DOBA TRVÁNÍ

45-60 minut

Objednávka



Obrázek

PROGRAMUJEME S LEGEM

Hráli jste si jako malí rádi s LEGO stavebnicemi. Budovali jste velká města, tvořili úžasné příběhy a prostě se bavili. Jestli vám k tomu chybělo už jen to, aby LEGO ožilo, tak jste na správném místě! LEGO se dá programovat, obsahuje různé senzory a motory a díky tomu mohou vaše příběhy ožít úplně novým způsobem.


CO VÁS ČEKÁ?

Ukážeme vám, jaké součástky existují pro LEGO roboty a jak je všechno napojit dohromady. Spolu s tím se zaměříme na problematiku programování LEGO robotů a zkusíme si společně vytvořit jednoduchý program, který naznačí možnosti LEGO robotů.


CÍLOVÁ SKUPINA

Středoškoláci


DOBA TRVÁNÍ

45–180 minut (můžeme přizpůsobit dle Vaší potřeby)

Objednávka



Obrázek

KOULIVÉ PROGRAMOVÁNÍ

Roboti, to nejsou jenom stroje podobající se lidem. Někdy může jít o něco tak jednoduchého, jako je koule. Co by tak ale mohla koule umět, obzvláště pokud je robotická? Co třeba měnit barvu, pekelně rychle se kutálet nebo reagovat na náraz či volný pád? Pokud ani to nestačí, tak přihodíme možnost vzít si kouli do bazénu a možnost programovat kouli skrze mobilní telefon!


CO VÁS ČEKÁ?

Na začátku si představíme Sphero robota a jeho vlastnosti a dovednosti. Vysvětlíme si základní pojmy a to, jakým způsobem se dá robot programovat. Vyzkoušíme si jednoduché ovládání skrze mobilní telefon a otestujeme možnosti Sphera. Následně si zadáme pár jednoduchých problémů a zkusíme si jejich řešení naprogramovat.


CÍLOVÁ SKUPINA

Středoškoláci


DOBA TRVÁNÍ

45–180 minut (můžeme přizpůsobit dle Vaší potřeby)

Objednávka



Obrázek

SVĚT METEOSTANIC

Znáte meteostanici? Chtěli byste vědět, z čeho všeho se skládá, jak její senzory spolu navzájem komunikují? Ukážeme si, že to nemusí být práce jenom pro jednoho člověka.


CO VÁS ČEKÁ?

Představíme si meteostanici, z čeho se skládá a jak funguje. Dále si ukážeme nástroje, se kterými vývojář při vývoji meteostanice přichází do styku. Čeká na vás také praktická ukázka toho, jak můžete změny v aplikaci pro meteostanici rychle ukázat třeba potenciálnímu zákazníkovi.


CÍLOVÁ SKUPINA

Středoškoláci


DOBA TRVÁNÍ

45-60 minut

Objednávka



Obrázek

HERNÍM VÝVOJÁŘEM NA ZKOUŠKU

Chtěli jste si někdy vytvořit vlastní hru, ale nevěděli jste jak na to? Pomocí JavaScriptu si můžete vytvořit jednoduchou hru bez toho, aniž byste potřebovali využít některý ze současných herních enginů.


CO VÁS ČEKÁ?

Seznámíme se s tím, jak pomocí JavaScriptu můžeme hru jednoduše vytvořit v prohlížeči, jak reagovat na vstupy z klávesnice, a rozpohybovat tak herní objekty. Představíme si základní šablonu webové aplikace, ve které budeme hru vytvářet, ukážeme si, jak načítat obrázky a vykreslovat je spolu s dalšími objekty do herní plochy. Nakonec vše rozpohybujeme vstupy z klávesnice, a zkusíme, jestli hra může zamířit k hráčům.


CÍLOVÁ SKUPINA

Středoškoláci


DOBA TRVÁNÍ

2-3 hodiny

Objednávka



Obrázek

STVOŘITEL APLIKACÍ

Fascinují vás nejrůznější aplikace v mobilních zařízeních a počítačích? Chtěli jste si někdy vyzkoušet roli stvořitelů? Pak jste u nás správně, máme pro vás úkol, který vám třeba otevře nové obzory. Java je jedním z programovacích jazyků, který tu je s námi již hromadu let. Za tu dobu se stala vyspělým společníkem programátorů, se kterým se neztratí. Právě na tento jazyk si posvítíme a něco s ním při našem workshopu prožijeme.


CO VÁS ČEKÁ?

Představíme si jazyk samotný spolu s vývojovým prostředím IDEA IntelliJ, ve kterém budeme programovat. Společně budeme postupně vytvářet jednoduchou a zajímavou aplikaci v jazyce Java. Samozřejmě vás neochudíme ani o stručné vysvětlení důležitých pojmů a dovedností jazyka a vývojového prostředí.


CÍLOVÁ SKUPINA

Středoškoláci


DOBA TRVÁNÍ

2-3 hodiny

Objednávka



Obrázek

VYTVOŘ SI APLIKACI V C#

Máte rádi piškvorky? Proč se omezovat na papír a tužku, když to jde udělat i zajímavěji! Jste spíš na hledání rozdílů v obrázcích nebo byste snad chtěli létat s prasátkem na papírové vlaštovce? Jazyk C# je prosperující a zajímavý jazyk, tak proč si piškvorky neudělat v něm.


CO VÁS ČEKÁ?

Na začátku si představíme jazyk C# a vývojové prostředí Visual Studio. Postupně začneme programovat celou hru a v průběhu tvorby si budeme vysvětlovat nejdůležitější pojmy a schopnosti tohoto jazyka i vývojového prostředí. Nahlédnete tak do tajů tvorby GUI softwaru, a nakonec si i užijete třeba i legraci při hraní vámi vytvořených her.


CÍLOVÁ SKUPINA

Středoškoláci


DOBA TRVÁNÍ

2-3 hodiny

Objednávka



Obrázek

OVLÁDNI WEB!

Bez internetu si mnozí lidé dnes nedokáží představit svůj běžný den ani fungování světa. Podíváme se zblízka na fungování moderních webových stránek, v nichž můžeme objevit jazyk PHP, který dokáže přinášet dynamicky se měnící obsah i schopnosti reagovat na naše akce.


CO VÁS ČEKÁ?

Na začátku si vysvětlíme, co je to PHP a jak můžeme v tomto jazyku tvořit. Následně se ponoříme do tajů a praktik spojených s jazykem a ukážeme si, jak jednoduše můžeme vytvořit dynamické webové stránky. Na jednoduché ukázce si pak názorně ukážeme možnosti dynamického webu.


CÍLOVÁ SKUPINA

Středoškoláci


DOBA TRVÁNÍ

2-3 hodiny

Objednávka



Obrázek

VÝVOJÁŘEM WEBU NA POČKÁNÍ

Už dlouho platí, že tvorba webu není žádné peklo. Moderní web se dnes dá dělat poměrně jednoduše a rychle. Chce to akorát trochu trpělivosti. Pojďte si zkusit, co všechno se dnes dá pro tvorbu použít a zjistěte, že to může být zábava.


CO VÁS ČEKÁ?

Na začátku se krátce seznámíme s problematikou tvorby webových stránek a následně se pustíme do práce na jednoduchém webu, který nám naznačí možnosti různých nástrojů. Zaměříme se přitom hlavně na framework Bootstrap.


CÍLOVÁ SKUPINA

Středoškoláci


DOBA TRVÁNÍ

2-3 hodiny

Objednávka


Zveřejněno / aktualizováno: 25. 11. 2019

facebook
instagram
twitter
soundcloud
rss
social hub