Středoškoláci z Frýdku-Místku si u nás vyzkoušeli role vysokoškoláků

Přírodovědecká fakulta nabídla studentům frýdeckomístecké soukromé střední školy PrimMat netradiční exkurzi. Na vlastní kůži si mohli na přednáškách i cvičeních vyzkoušet roli vysokoškoláků.

Hned devětadvacet studentů druhého ročníku se v rámci své návštěvy Přírodovědecké fakulty zúčastnilo dvou výukových bloků a zároveň se seznámilo s úskalími vysokoškolského studia i platnými pravidly

„Určitě to bylo zajímavé, ale popravdě mě některé informace celkem vystrašily, protože bych na výšku šel rád. Nečekal jsem, že by to třeba při nesplnění počtu kreditů mohlo být až tak tvrdé,“ říká například středoškolák Dominik Marušinský.

S poptávkou po netradičním dni otevřených dveří přišli přímo zástupci soukromé střední školy PrimMat z Frýdku-Místku.

“My jsme hlavně chtěli, aby měli nějakou představu o vysokoškolském studiu, protože ten rozdíl mezi Vysokou školou a střední je velký. Oni se sice hlásí, ale často ani netuší, co je pak na univerzitě čeká,” vysvětluje učitel matematiky ze soukromé střední školy PrimMat Tomáš Kopec.

Na katedře matematiky středoškoláci zažili vysokoškolskou výuku konstrukční geometrie nebo matematické analýzy, na katedře informatiky a počítačů se pak dozvěděli informace o využití eye-trackeru při výzkumu a zapojili se do testování.

„Středoškoláci byli celkem zaskočení a moc se neprojevovali. Pozitivní na tom ale je, že jsme je vtáhli do testování a díky eye-trackeru jsme si mohli ověřit, jak v rámci matematické úlohy reagují na různé grafy a se kterými se jim lépe pracuje,“ přiblížil Ing. Pavel Smolka, Ph.D.

Podobných návštěv středoškoláků na Přírodovědecké fakultě by navíc v budoucnu mohlo být víc.

„Je to určitě zajímavý model, ale bude záležet na kapacitních možnostech výuky i jednotlivých vyučujících. Pokud se to dobře logisticky zvládne, myslím, že je možné s tím dále pracovat a podobnou ochutnávku vysokoškolského studia by mohly nabídnout třeba i další katedry,“ potvrzuje proděkanka pro studium a celoživotní vzdělávání RNDr. Petra Konečná, Ph.D.


Zveřejněno / aktualizováno: 28. 03. 2019