Celoživotní vzdělávání
Aplikovaná informatika - studium vybraných předmětů
Studijní program obsahuje vybrané předměty akreditovaného studijního programu Aplikovaná informatika – studijní obor Aplikovaná informatika. Po úspěšném složení přijímacích zkoušek může být absolvent tohoto programu CŽV, v případě zájmu, přijat do řádného studia. Podle § 60 odst. 2 zákona č. 111/1998 Sb. o vysokých školách v platném znění může být absolventům programů CŽV v případě, že se stanou řádnými studenty, uznána výuka v rámci programů CŽV až do výše 60 % kreditů potřebných k řádnému ukončení studia.
Informační systémy - studium vybraných předmětů
Studijní program obsahuje vybrané předměty navazujícího akreditovaného studijního programu Informační systémy – studijní obor Informatika. Po úspěšném složení přijímacích zkoušek může být absolvent tohoto programu CŽV, v případě zájmu, přijat do řádného studia.
Podle § 60 odst. 2 zákona č. 111/1998 Sb. o vysokých školách v platném znění může být absolventům programů CŽV v případě, že se stanou řádnými studenty, uznána výuka v rámci programů CŽV až do výše 60 % kreditů potřebných k řádnému ukončení studia.
Koordinace v oblasti ICT – studium k výkonu specializovaných činností
Hlavním smyslem studia je vybavit absolventa potřebnými znalostmi, organizačními a řídícími dovednostmi a didaktickými metodami k tomu, aby byl učitel – metodik ICT schopen ve své škole, případně v okolních „malých“ školách kvalifikovaně a metodicky:
- pomáhat při zavádění ICT do výchovně vzdělávacího procesu,
- doporučovat a koordinovat další ICT vzdělávání pedagogických pracovníků,
- koordinovat užití ICT ve vzdělávání,
- koordinovat nákupy a aktualizaci software,
- zpracovávat a realizovat v souladu se školním vzdělávacím programem ICT plán školy,
- koordinovat provoz informačního systému školy.
Rozšiřující studium infomatiky - rozšíření o jiný druh nebo stupeň školy
Cílem je umožnit studujícím rozšířit si dosavadní vysokoškolské vzdělání o kvalifikaci učitele informatiky tak, aby po jeho absolvování získali způsobilost vyučovat Informatiku nebo Výpočetní techniku na ZŠ a SŠ.
Rozšiřující studium informatiky – rozšíření o další předmět – distanční forma studia
Cílem je umožnit studujícím rozšířit si dosavadní vysokoškolské vzdělání o kvalifikaci učitele informatiky tak, aby po jeho absolvování získali způsobilost vyučovat předmět Informatika a obsahově jemu podobné předměty na 2. stupni ZŠ a SŠ.
Virtuální Univerzita třetího věku (Virt U3V)
Virtuální univerzita třetího věku (Virt U3V) nabízí seniorům semestrální kurzy přírodních a společenských věd, umění, jazyků, informačních technologií a další. Virt U3V umožňuje vzdělávání seniorů jak formou prezenčních přednášek a seminářů, tak prostřednictvím internetu v tzv. virtuální třídě. Součástí jsou i exkurze s výukou v terénu. Výuku zajišťují akademičtí pracovníci převážně Ostravské univerzity a odborníci z praxe. Senioři, kteří se chtějí kurzů účastnit, jsou nejdříve proškoleni v základech práce s PC a internetem a především jsou seznámeni s možnostmi vzdělávání ve virtuální třídě. Posluchači Virt U3V se mohou zapojovat do mezinárodních projektů. Více informací včetně konkrétní nabídky kurzů a možností zapojení se do Virt U3V najdete na stránkách VirtU3V.
Základy informatiky
Absolvent modulu „Základy informatiky“ bude schopen pracovat s aplikačními programy – MS Word, MS Excel a MS PowerPoint. Tyto získané dovednosti následně využije v ostatních kurzech studia na Ostravské univerzitě. Mimo tyto dovednosti získá přehled o základních pojmech v informačních technologiích. V tomto modulu je také kladen důraz na prezentační nástroje, vektorovou grafiku - Zoner Callisto, CorelDraw. Dále se studenti seznámí s tvorbou www stránek.